Тема:
Множення нуля. Множення на нуль.
Мета:
навчальна
– закріпити знання табличного множення,
переставної властивості
множення, вміння диференціювати дії
додавання і множення, ознайомити з
особливими випадками множення (множення
нуля і множення на нуль), закріпити
обчислювальні навички, та вміння
порівнювати числа;
корекційно
– розвиваюча
– розвивати аналітико-синтетичні вміння
порівнювати, співставляти, довільну
увагу, творчу уяву;
виховна –
виховувати доброзичливе ставлення один
до одного.
Обладнання:
фішки
(набір цифр та знаків), таблиця (додаток
1), роздатковий матеріал для гри «Домалюй
фігуру».
Хід
уроку:
І.
Загально – корекційний етап.
- Організаційна підготовка .
- Нервово-психологічна підготовка.
- Перевірка домашнього завдання (усно, фронтально).
-
Назвіть відповіді, які є:
парними двоцифровими числами,
непарними
двоцифровими числами;
парними
одноцифровими числами;
непарними
одноцифровими числами.
- Усна лічба:
- розкажіть таблицю множення на 9.
- Знайдіть помилки і назвіть правильні відповіді:
7 + 0 = 7
5 • 3 = 16
18 : 2 = 9 0 + 0 +
0 = 3
4 • 3 = 7
0 + 8 = 8
80 – 0 = 8
6 • 4 = 10
ІІ.
Основний етап.
- Пропедевтична частина (учні почергово виконують коло дошки, решта в зошитах).
- Порівняйте вирази, замінивши додавання множенням:
- 3 + 3 + 3 + 3 = 4 + 4 + 4
3 • 4 = 4 • 3
12 = 12
2) 7 + 7 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2
3) 5 + 5 + 5 3 + 3 + 3 + 3 + 3
-
Чи міняється добуток від перестановки
множників?
-
Як називається ця властивість множення?
-
Хто розкаже цю властивість. (Від
перестановки множників добуток не
міняється.)
- Повідомлення теми і мети.
- Ми вже вивчили таблиці множення і ділення. А хто скаже на яке число ми ще не вміємо ні множити ні ділити? Це найменше із чисел. (0).
- Отже, сьогодні будемо вчитися нуль множити на будь-яке число і навпаки, будь-яке число множити на нуль.
- Формуюча частина.
- Знайдіть добуток: 0 5 = ?
Оскільки
цього робити ми не вміємо, замінимо дію
множення на дію
додавання. Отже 0 • 5 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0
= 0
0 • 2 = 0 + 0 = 0
0 • 7 = 0 + 0 + 0 +
0 + 0 + 0 + 0 = 0
-
Який з цього можемо зробити висновок?
-
Отож, нуль помножити на будь-яке число
завжди буде нуль.
- Знайдіть добуток: 5 • 0 = ?
-
Оскільки цього робити ми не вміємо, то
скористаємось переставною властивістю
дії множення: 5 • 0 = 0 • 5 = 0
7 •
0 = 0 • 7 = 0
2 •
0 = 0 • 2 = 0
-
Отже, будь-яке число помножити на нуль
завжди буде нуль. Тому запам’ятайте:
якщо хоча б
один з множників дорівнює нулю, то
добуток дорівнює нулю. (Вчитель
виставляє таблиці додаток 1).
- Фізкультхвилинка
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Встали ми відпочивать.
Хочем сонечко дістати,
Хочем, як птахи літати
І як зайчики стрибати:
Раз, два, три чотири, п’ять.
- Закріплення вивченого матеріалу.
- Робота з підручником:
- № 43, ст.69, фронтально, усно. ( учні почергово читає вголос приклади, відповідь показують всі з допомогою фішок.
- № 44, ст.69,
- Порівняйте приклади написані синім кольором. Чим вони подібні? Чим відрізняються?
- 1 і 2 ст. виконують почергово коло дошки з коментарем, 3 і 4 ст. – самостійно в зошитах.
- Поміняйтесь зошитами і допоможіть сусідові знайти помилки.
- №45 ст.69, самостійно- постав потрібні знаки ( <, >, =)Індивідуальна робота із слабо встигаючими учнями
- № 46, ст.70, усно, фронтально
-
Який знак арифметичної дії потрібно
вставити у поданих прикладах. Покажіть
з допомогою фішки.
5)
№ 49, ст.70. Робота
над задачею.
Вивчення
та аналіз умови задачі, складання
скороченого запису:
- Прочитайте самостійно умову задачі.
- Скільки було грошей ?
- Що купили?
- Що питається в задачі?
- Чи вказано в задачі скільки коштує гумка?
- Чи вказано в задачі скільки коштує олівець?
- Ви уже діти дорослі, і знаєте скільки можуть коштувати в магазині гумка та олівець. Які пропозиції? Запишемо ці дані у скороченому записі:
Було – 1 грн.
Витратили – 30 к. і 50 к.
Здача – ?
- Як будемо розв’язувати?
- Чи можемо від гривень відняти копійки? Чому?
- Скільки в одній гривні копійок? (1грн. = 100к.)
- Скільки дій в задачі?
- Якою буде перша дія?
- Якою буде друга?
- Яка відповідь?
- Творче завдання.
- Складіть чотири приклади на
множення з відповіддю нуль.
ІІІ.
Заключний етап.
- Підведення підсумків, оцінювання.
- Пояснення домашнього завдання.
- На домашнє завдання вам потрібно
вивчити правило на ст.69 і виконати
завдання № 42, ст.69.
- Релаксація. (Гімнастика для очей.)
Учитель пропонує учням закрити
очі і під повільний рахунок зробити
кілька обертів головою. Потім відкрити
очі, перевести погляд у вікно, знайти
за вікном предмет, розташований якомога
далі.
- Приведення у порядок робочих місць.
- Створення установки на відпочинок.
Гра
« Домалюй фігурку». Вчитель пропонує
дітям до нуля домалювати
кілька елементів або розфарбувати так,
щоб він перетворився на якийсь цікавий
об’єкт. (Писанка, жолудь, обличчя
і т. д.)
Немає коментарів:
Дописати коментар